וירוס הקורונה

איך נמנעים ממחלת הקורנה שמסעירה את העולם? ומה הקשר של חברת ניקיון לנגיף? החל מחודש ינואר 2020, החלו להגיע לארץ ישראלים נשאים של נגיף הקורונה, נגיף חדש ולא מוכר למדענים ולמערכות הבריאות. בין הדברים הבודדים שידועים על הנגיף היו שהוא ממש דומה למחלת השפעת הרגילה שאנו מכירים. הסימנים למחלה הם חום, שיעול, צינון, גודש באף, כאבי ראש, סחרחורות ועוד.

ראשית כל, חשוב לומר שהאינטרס של כולנו הוא להימנע מכל מחלה או זיהום, וזה לא משנה באיזו מחלה מדובר. אז איך נמנעים ונזהרים מהידבקות במחלה הזו או בכל מחלה אחרת? כולנו הלכנו לא פעם לרופא עם הילד, והרופא אמר לנו כי גן הילדים זה הבית של המחלות, במיוחד של המחלות הוויראליות. אותו הדבר לגבי מקום העבודה שלנו. הוא אינו שונה מגן ילדים.

ההבדל היחיד הוא שאנו כמבוגרים חסינים יותר מילדים בני השנה עד שש.
עם זאת, אם נעשה בדיקה במקום העבודה נגלה שגם במקום העבודה שלנו יש סיבות רבות לדאוג ממחלות. 

אז מה הקשר לחברת ניקיון? במאמרים קודמים עסקנו בחשיבות של הניקיון ובשאלה מהו ניקיון נכון. ניקיון משרדים או מבנים אינו מסתכם בריקון פחים, אבק וריצפה. כשאתם יושבים בחדר במשרד אתם ברוב המקרים רואים את עובד הניקיון נכנס לחדר, מעביר מטלית על השולחנות, מפנה את הפח, מטאטא ומעביר סחבה. עובד טוב גם ינגב את האבק בדלת ביציאה.
אבל השאלה היא האם שמתם לב שהוא אומנם ניגב את כל הדלת, אבל פסח דווקא על שני המקומות העיקריים שבהם יש הכי הרבה חיידקים: המזוזה וידית הדלת. בדלת איש לא נוגע, בטוח לא במשקוף, אלא אם כן מדובר בבחור שרוצה להתמתח. אבל כולם נוגעים או במזוזה או בידית ודווקא אלה הם המקומות שאותם לא מקפידים לנקות, אלא אם מדריכים את העובד לנקות בהם.

אז ראשית כל, לא מספיק לנגב את המזוזה ואת הידית. צריך גם לחטא אותם. הכל מתחיל ונגמר ברמת המקצועיות של חברת הניקיון. העובד אינו אשם, מדובר באחריות של החברה לבצע את ההדרכה כנדרש!

להלן מספר טיפים לשמירה על היגיינה במקום העבודה (לביצוע בעצמנו או על ידי חברת הניקיון):

  1. מומלץ לכל משרד, מפעל, מסעדה או מתחם תעשייה לרכוש חומרי ניקיון איכותיים, בעלי חומרים פעילים. מדוע? יבואנים ויצרני חומרי ניקיון רבים נלחמים על השוק המוסדי והעסקי עקב היקפי הרכישות הגדולות. כדי למכור הם נדרשים להוזיל את מחירים ואת העלויות ובכך הם מורידים את איכות חומרי הניקיון. רוב סבוני הידיים בבתי הכיסא במקומות ציבוריים כמעט שלא יעילים. מדובר בחומרים שיש בהם מעט מאוד חומר חיטוי. כמו כן, הטכנולוגיה מציעה מכשירים שלדעת מחקרים רבים מעבירים מחלות יותר מהרגיל, כמו מייבשי ידיים.

עוד עניין חשוב, אין ספק שחברינו לעבודה הם אנשים חביבים ויקרים לנו, אבל השאלה הגדולה היא האם אנחנו באמת יודעים אם הם שטפו ידיים כפי שצריך או אם הם אפילו שטפו בכלל ידיים? כתבות רבות בתקשורת לא פעם הציגו תחקירים בבתי המלון ובמסעדות יוקרתיות שבהם נמצאו חיידקים צוואתיים במזון. ייתכן שהעובדים שטפו ידיים, אך סבון הידיים היה חומר ניקוי ירוד וזו התוצאה. חוסר ניקיון בידיים + חומרי ניקיון ירודים = הפצת מחלות. אפשר להפחית את ההפצה של מחלות ושל זיהומים בצורה משמעותית על ידי העמדת עמדת חיטוי ביציאה מכל בית כיסא. גם  בכניסה למשרד מומלץ לתלות מכשיר לחיטוי הידיים או ג'ל אלכוהולי לחיטוי.

  1. חיטוי משטחים על ידי חברת ניקיון: מזמיני שירות יכולים לבקש מחברת הניקיון שלהם לבצע חיטוי משטחים בתוכנית קבועה. ישנם חומרים ייעודיים אשר מחטאים משטחים ב- 99%. כפי שעובד הניקיון מבצע ניקוי אבק וחלונות בסדר היום שלו, במקום להשתמש בספריי לחלונות או לאבק אפשר שהוא יבצע את הניקיון בחומר חיטוי. בדרך זו מרוויחים ניקיון + חיטוי = הפחתה להפצת מחלות.
  2. בזמן ניקיון המשרד, המבנה או המרפאה הקפידו על ניקוי שוטף ובתדירות קבועה של "משטחים בלתי נראים". הכוונה למקומות שכולם נוגעים בהם, ובקושי מנקים אותם: מזוזות, כפתורים במעלית, ידיות של דלת, כיסאות, דלתות, ניקוי מסכים ועוד. אלו המקומות הכי מלוכלכים ובהם יש את מספר החיידקים והזיהומים הרב ביותר (אפילו יותר מהאסלה או מהרצפה).
  3. ניתן לרכוש באופן אישי ג'ל חיטוי ומטליות חיטוי. העבירו מידי פעם ניגוב על שולחן העבודה שלכם, וחטאו את הידיים שלכם לפחות שלוש פעמים ביום עם הג'ל. יכול להיות שהחבר שלכם בעבודה לא היה בשירותים לפני כן, אבל אולי בכניסה למבנה הוא לחץ ידיים לאדם שכן היה ולא שטף ידיים או סתם נגעתם במשטח מלוכלך.
    בנימה זו, חשוב שלא תסמכו על אנשים נקיים שאתם מכירים. אפילו אותו חבר שידוע כ "חולה ניקיון" ושאתם סומכים עליו שהוא נקי יותר מכל אחד שאתם מכירים, ייתכן שלחץ ידיים לאדם שלא ממש נקי או בא במגע עם משטח מזוהם, מבלי לשים לב. שירותים זה לא המקום היחיד שגורם ללכלוך, לזיהומים ולמחלות. גם שיעול על היד, גירוד במקומות שונים בגוף, הפרשת זיעה, מגע במשטחים במקומות ציבורים ועוד.
  4. בקשו מחברת הניקיון לספק לכם חומרי ניקיון איכותיים ומותגים מוכרים בעלי חומר פעיל.
  5. אנו נמצאים בתקופת החורף, ואנשים רבים אוהבים להסתגר ולייצר סאונה במשרד או במבנה בעזרת המיזוג או תנורים שונים. מדובר בטעות נפוצה ביותר. אל תעשו זאת, פתחו חלונות ואפשרו סירקולציה של האוויר בחדר. הטמפרטורה המומלצת היא בין 20 ל-25 מעלות. כמו כן, בקשו מחברת הניקיון לנקות את פתחי האוורור ואת פתחי המיזוג פעם בחודש.
  6. חברות הניקיון צריכות להדריך את העובדים לעבוד עם סחבות ומטליות נקיות לאורך כל היום. אין להשתמש במשטחים פתוחים אחרים, בסחבות ובמטליות שניקו איתן בשירותים. גם יש להפריד בין אביזרים | שירותים | מטבחים | חללי עבודה.
  7. עקב מצוקה בעובדי ניקיון, חברות רבות מחייבות את עובדי הניקיון לצאת לעבודה גם כשמדובר בעובד שלא מרגיש טוב. עובד שחולה בשפעת או בצינון הוא עובד חולה. אסור לו לצאת לעבודה ללא אישור מרופא המשפחה. רבים יטענו שגם הם חולים לפעמים ויוצאים לעבודה עם צינון קל, אבל כשמדובר בעובד ניקיון זה שונה. למה? כי עובדי משרד הם בדרך כלל פעילים בשטח הסטטי שלהם, לכן זה פחות קריטי.
    לעומת זאת, עובד ניקיון עובר בכל העמדות והפינות במשרד ויש יותר סיכוי שהוא יפיץ את המחלה. גם אתם, אם אתם חולים אל תגיעו לעבודה. אם ישנם דברים דחוף ואין לכם ברירה שתפו את הממונה עליכם, ייתכן שתוכלו לעבוד דרך הבית או למצוא פתרון אחר.
Call Now Button
Open chat
דילוג לתוכן